جغرافیا تایلند
نوشته شده توسط : نصیری

در مجموع 513120 کیلومتر مربع (198120 مایل مربع)، [1] تایلند در جهان است کشور 50-بزرگترین های کل منطقه. این است که کمی کوچکتر از یمن و کمی بزرگتر از اسپانیا . تور تایلند نوروز 97

تایلند شامل چندین منطقه جغرافیایی مشخص، تا حدودی مربوط به گروه های استانی. شمال کشور در منطقه کوهستانی از است ارتفاعات تایلندی ، با بلندترین نقطه آن از دویی اینتانون در Thanon قیش چای محدوده در 2565 متر (8415 فوت) بالاتر از سطح دریا . شمال شرق، ایسان ، متشکل از فلات خورات ، توسط به شرق هم مرز رودخانه مکونگ . مرکز کشور است که توسط عمدتا مسطح تحت سلطه چائو Phraya دره رودخانه، اجرا می شود که به خلیج تایلند .

تایلند جنوبی متشکل از باریک ناحیه جنوبی که وسیعتر به شبه جزیره مالایا . به لحاظ سیاسی، شش منطقه جغرافیایی که از دیگران در جمعیت، منابع، ویژگی های طبیعی، و سطح توسعه اجتماعی و اقتصادی متفاوت وجود دارد. تنوع از مناطق صفت ترین تلفظ از محیط فیزیکی تایلند است.

چائو Phraya و رودخانه مکونگ دوره آب ضروری از روستایی تایلند است. تولید در مقیاس صنعتی از محصولات استفاده از هر دو رودخانه ها و شاخه های آنها. خلیج تایلند را پوشش می دهد 320،000 کیلومتر مربع (124000 مایل مربع) است و توسط چائو Phraya، تغذیه مای Klong ، Bang Pakong از ، و تاپی رودخانه ها. آن را به بخش گردشگری با توجه به آبهای کم عمق روشن آن در طول سواحل در منطقه جنوب و ناحیه جنوبی کمک می کند. در ساحل شرقی خلیج تایلند یک مرکز صنعتی تایلند با بندر آب های عمیق برتر این کشور پادشاهی در است Sattahip و شلوغ ترین بندر تجاری خود، LAEM CHABANG .

دریای آندامان یک منبع طبیعی با ارزش است را به عنوان میزبان استراحتگاه محبوب ترین و لوکس ترین در آسیا. پوکت ، کرابی ، رانونگ ، فانگ نا و ترانگ ، و جزایر خود را، همه در امتداد سواحل دریای آندامان دراز، و با وجود  پیش فروش تور تایلند نوروز 97  سونامی سال 2004 ، آنها یک آهنربای توریستی برای بازدید کنندگان از سراسر جهان است.

برنامه برای دوباره ظاهر یک کانال که دریای آندامان به خلیج تایلند، شبیه به اتصال سوئز و کانال پاناما . ایده مثبت توسط سیاستمداران تایلندی استقبال شده است آن را به عنوان هزینه های شارژ توسط قطع بنادر سنگاپور در، بهبود روابط با چین و هند، بار حمل و نقل پایین تر، و از بین بردن حملات دزدان دریایی تنگه مالاکا، و حمایت از سیاست دولت تایلند را به این که توپی لجستیکی برای جنوب شرقی آسیا. این کانال، آن ادعا شده است، به شرایط اقتصادی در جنوب تایلند، که متکی به درآمد گردشگری بهبود بخشد، و آن را نیز ساختار اقتصاد تایلند با ساخت آن یک مرکز تدارکات را تحت پوشش آسیا را تغییر دهید. این کانال می تواند یک پروژه بزرگ مهندسی و دارای یک هزینه مورد انتظار از آمریکا 20-30 میلیارد





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: